24 Ocak 2018 Çarşamba

Çocuklarla Bilmecelere Giriş

 


Konuşmaya başlayıp, nesnelerin isimlerini öğrenmeye çabalayan çocuklarla bilmece dünyasına girmek eğlencelidir. Ekin'le henüz başlamadık.  Valla yalanım yok. Torunum diye söylemiyorum, Ege'nin bilmece  repertuarı hiç de fena değildir:)

 Bu ilk bilmece yazıma, Ege'yle  giriş yaptığımız bilmecelerle başlayayım:

- Bilmece bildirmece el üstünde kaydırmaca. SABUN
- Bilmece bildirmece dil sütünde kaydırmaca. DONDURMA
Bilmece bildirmece resim yapar güldürmece.  AYNA

-Ben giderim o gider yanımda tin tin eder. BASTON
-Ben giderim o gider arkamdan takip eder. GÖLGE
-Ben giderim o gider içimde pıt pıt eder. KALP

Başlangıçta  benzer bilmeceleri tekrarlamak iyidir. Önce bilmeceyi sorun. Mimik ya da hareketlerle cevabını  anlatmaya çalışın. Sabun için elinizi sabunlama, dondurma için elinizde küllah varmış da yalıyormuşsunuz taklidi yapmaya başlayın. Sonra  bilirse ne ala... Bilemezse cevabı kelime olarak siz söyleyin.  Bir kaç kez tekrar edin. Daha sonra takliti yaptıkça hatırlayacaktır. 

- Biz biz idik biz idik. Otuz iki kız idik. Ezildik. Büzüldük. İki duvara dizildik. DİŞ
- Küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk. LİMON
- Çarşıdan aldım bir tane eve geldim bin tane. NAR

Tam ben bu yazıyı hazırlarken, Hakan, kucağında Ekin'le Amsterdam'dan aradı.  Ben de acaba Ekin'le bilmecelere başlayalım mı diye düşünüyordum siz aradınız, dedim. O halde hemen bir bilmeceyle başlayalım. En güzel söylediği kelime ÇORBA ise...  Çorbaya göre bir bilmece uydurayım, dedim.

- Kaşıkla yenir, hüüp hüüüp içilir, dedim ve çorba içme taklidi yaptım. Nedir bu Ekincim, diye sordum. Benim hüüp hüüp lerimi tekrarladı. Çorbaaa, dedim. Tekrar bilmeceyi sordum. Neymiş bu dedim. Cevabı kendim verdim. ÇOORBAAA. Bir kez daha bilmeceyi söyledim. Evet Ekincim, nedir bu? 

- Kaşıklaaa yeriz... Hüüüp üüüp içeriz... Neymiş, diye Ekin'e sordum. Sustum. 
Ekin ekrandan bana baktı. Durdu...  Hepimiz sustuk...  Hiç birimizden ses çıkmıyordu. 
Derken Ekin, ÇOORRBAAA diye bağırdı.

Heyyy, Ekin'le bilmecelere  online geçiş yaptık:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder