31 Ocak 2018 Çarşamba

Yaramazlık Hikayeleri


Ege ile muhabbet ederken, babasının  çocukluk anılarını dinlemekten, hele  babasının yaramazlıklarından bahsetmemden  nasıl hoşlanıyor anlatamam. 

"Egecim,  bak babanla ilgili  sana ne anlatacağım", dedim. Hemen yanıma geldi. Kaşlarını kaldırdı, en meraklı  Ege bakışıyla  baktı. Sözlerime devam ettim:

"Sanırım  baban senin yaşlarındaydı. O gün bize arkadaşlarım oturmaya geleceklerdi. Kekler, börekler yaptım. Evi temizleyip toparladım. Hakan'ı yanıma çağırdım. 
- Hakancım, bugün bize arkadaşım gelecek. Ayşe teyzenle ilk kez karşılaşacaksın. Çok iyi bir arkadaşımdır. Bir özelliği var. Limondan hiç hoşlanmaz. Limona alerjisi var. Nasıl biliyor musun? Sadece limon yediğinde değil, gördüğünde bile kötü oluyor. Hatta yanında limon bile demememiz gerekiyor. Limon kelimesi bile  feci rahatsız ediyor. Aman çocuğum Ayşe teyzenin yanında sakın limon falan deme, olur mu? dedim.

Ben böyle söyleyince, babanın gözleri kocaman  kocaman oldu. Bu söylediklerime sanırım şaşırdı. Limondan ne olacak ki, diye düşündü belki. Ama  tek kelime söylemedi. Kaldığı yerden oyununa devam etti.

Sonra arkadaşım Ayşe geldi.  Çaylarımızı içiyoruz. Tam o sırada baban  yanımıza geldi. Ayşe teyze'nin karşısına geçti. Ne yaptı bil bakalım, diye sordum Ege'ye... Merakla  gözlerime baktı. "Bilmemmmm ki babanne!" dedi.

"Ah", dedim "Egecim, ahhhh! Hakan,  Ayşe'nin karşısına geçip, üç kere LİMOOOON, LİİİMONN, LİİMOON! diye bağırdı. Ayşe, limon kelimesini duyunca, yüzü bööyle ekşidi. Suratını buruşturdu. Elindeki çayı sehpaya bıraktı.  Ben gitmeliyim, dedi. Çantasını aldı. Ayakkabısını giydi ve gitti.  

Ben Ayşe'nin arkasından öyylece bakakaldım. Elbette Hakan'a çok kızdım. 
- Oğlum ben sana  Ayşe teyze limon kelimesinden rahatsız oluyor demedim mi? Sakın onun yanında limon deme demedim mi? Niye söyledin? Gördün mü ne fena oldu! dedim.

Annesi tembihlediği halde,  babasının annesinin sözünü dinlemediğini işitmek... Amannn... Ege'nin bir hoşuna gitti... Bir hoşuna gitti... Devam ettim anlatmaya... 
"Egecim, ben kızınca baban ne dedi biliyor musun?

- Amaa annecim,  ben meraklı bir çocuğum. Limon deyince, teyzeye  ne olduğunu çookk merak etmiştim! 

Ooo! Ege bayıldı babasının bu yaramazlığına ve cevabına... Nasıl hoşuna gitti anlatamam:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder