16 Eylül 2018 Pazar

Ege İle Oynadığımız Oyunlar - Çerçöp Oyunu


Torunlarım  Ege ve Ekin'le doğaya çıktığımızda, kendimize oyuncaklar bulmada çok mahiriz. İşte buyrunuz. Ege'ye dedim ki:
- Haydi Egecim, seninle çerçöp oyunu  oynayalım mı? 
Ege'ler Amsterdam'da yaşıyorlar. Hollanda'nın resmi dili Hollandaca.  Dutch deniyor.  Dutch Flemenkçe'nin Hollanda'da kullanılan lehçesiymiş. Ege okulda Dutch dili kullanıyor. Şükür anne ve babası Türk ya, evde Türkçe konuşabiliyor:) Ege'nin Hollandalılarla şahane Hollandaca konuştuğunu söylüyorlar. Bilmem... Lakin bizimle konuştuğu Türkçesi'nin harikuladeliğine kefilim:)

Değişik kelimeler Ege'nin ilgisini çekiyor. Misal, "çerçöp oyunu" dedim ya...  Enteresan geldi. O güzeller güzeli gözlerini tepsi kadar açtı. 
-Çerçöp oyunu nasıl oynayacağız babanne, diye  hemen soruverdi.
-Bak şimdi, dedim. Eğildim. Ağaçlardan düşen minik dallardan bir kaçını elime aldım. 
-İşte, bunlara çerçöp diyoruz. Öncelikle, seninle birlikte bunlardan toplamaya girişiyoruz.  
Hemen aranmaya başladık. Epeyce çerçöp topladık. Parktaki ağaç masaya karşılıklı  oturduk. Çerçöpleri avucuma aldım. Masanın üstüne usulca bıraktım.
-Şimdi önce sen bir çöp çek isteren Egecim, dedim.  Fakaaat... Ben de senin  dikkatini çekerim, diye devam ettim.  Çöpü kim çekiyorsa, şunu çok iyi bilmeli. Bir çöpü çekerken diğerlerini hareket ettirmemeyi becerebilmeli... Dikkatli oynamak lazım. Ve oyun oynarken darılmak gücenmek yoktur biliyorsun. Eğer çöplerden birini çekerken diğerlerini kıpırdatırsan var ya... Hiiiç acımam:) Hoop! Sıra bana geçer... Ben çöp çekmeye başlarım.  Hani evde jenga oynuyorsun ya... Ya da mikado oyunu var  mesela...  Onların benzeri... Bu ise adı üstünde... Çerçöp oyunu:)

Biz babanne  ve Ege başladık çöpleri çekmeye... Bi sen... Bi ben... Bi sen... Bi ben... Tam Ege'yi yeniyordum ki... Ekin  kum havuzundan seslendi:

-Abiiiiiiiiii! 
Ege! Pııır! Uçtu kardeşinin yanına gitti tabii...  
İşte buyrunuz... Fotoğraflar babanneden:)


4 yorum:

  1. Biz de çocukken anneannemle bunu topladığımız küçük taşlarla oynardık. Evde oynuyorduk nedense. Ben evi daha çok sevdiğim için herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taşlarla da oynuyoruz Müfred. Bak böyle:
      https://babannesarhoslugu.blogspot.com/2018/01/cocuk-oyunlar-tas-oyunu.html

      Sil
  2. Hem babaanneliği çerçöp oyincakla oynayarak ucuza getiriyorsun hem de Ege'yi yeniyorsun. Çok gerçekçi olmuş....

    YanıtlaSil