17 Nisan 2018 Salı

Ege Ve Ekin'le Oynadığımız Oyunlar - Dalgaların Sesini İşitme Oyunu


Denizi ve deniz ürünlerini seven bir babannenin evinde illa bir tane deniz kabuğu olmalıdır, öyle değil mi? Bu babannenin var:)

Elli binin üstünde deniz kabuğu çeşidi varmış. Deniz kabukları  milattan önceki yıllarda para diye kullanılmışlar. Oy pusulası yerine kullanılmışlar.  Hatta nazara karşı bile kullanılmışlar. Son yıllarda  ortopedi alanında insana parça yapmak için  kullanılır olmuşlar. 

Biz deniz kabuğu diyoruz ama aslında her biri deniz canlısıydı... Sahilde yürürken denk geldiğimiz o güzelim deniz kabukları aslında bir zamanlar yumuşacık bir canlının yuvasıydı. Bilirsiniz, deniz kabuğunu kulağımıza tutup dinlesek tatlı bir hışırtı işitiriz.  Bilim insanları elbette bunun bilimsel açıklamasını yapıyorlar. Mesela diyorlar ki, fincan da kapatsan kulağına aynı hışırtıyı duyabilirsin. Nasıl işin heyecanı gidiveriyor bu açıklamalarla... Yok vallahi... Bilimsel açıklamalar beni ikna etmeye yetmiyor.  Gizemli anlatılara meyyal bünyem sebebiyle, torunlarımla bambaşka  oyunlar oynuyorum.

- Egecim, evdeyiz ama denizin sesini işitmek ister misin, diye sordum.

-İsterim babanne, dedi. Hemen kitaplığımın rafında duran deniz kabuğunu çıkardım. Kulağıma tuttum. 

- Heyyy! Dalgaların sesi... Sanki yanımızda deniz vaaaar! dedim. Ege merak etti. Deniz kabuğunu eline verdim. Hemen kulağına götürdü. Ekin de yanımızdaydı. Sağ elimin işaret parmağını dudağıma koydum. 

- Suuussalım! Sessizlik! dedim. Ege deniz kabuğunu dinledi.

-Babanne sanki içinde deniz var, dedi.

- Evet Egecim. Duymana çok sevindim.  Haydi Ekin'de dinlesin mi, dedim. 

Ege kardeşinin kulağına deniz kabuğunu tuttu. Ekin'de dalgaların sesini duydu. 


2 yorum:

  1. Çok tatlı torunlarınız var, maşallah. Torunlarınızın da mükemmel bir babaannesi. Ellerinizden öperim. Sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Berlin Berlin. Babanne bloğuma hoşgeldiniz. Yorumunuz için teşekkür eder, yanaklarınızdan öperim:) Sevgiler.

    YanıtlaSil