7 Ocak 2018 Pazar

Çocuk Oyunları - Telefon Oyunu Ve İtfaiyeci Oyunu


Çocukla oyun neredeyse doğduğundan itibaren başlamaz mı? 
Babanne sevgili torununu kucağına alır.  Bebeğe usul usul  ninni söylerken,  nazlı nazlı sallar. Bu ilk temas, ilk tını, ilk dans muhteşemdir. Daha sonra gün be  yeni oyunlar eklenir. Torunlarla hayat oyunlarla çok daha güzelleşir.

Mesela “Telefon Oyunu” çocuk oturmaya başladığından itibaren oynanabilen bir oyundur. Elinize bir lego parçası alıp kulağınıza götürün. Bir tane legoyu da torununuzun eline verin. Ve "zırr" "Zııır" diye ses çıkarın. Sonra "Alooo! Alooo" Acaba Ekin’le mi görüşüyorum?" deyin. Çocuk önce "aloo" ları öğrenecektir. Karşılıklı "aloo"laşmak bile şahanedir. 

Ege büyüdükçe bu oyunu gün be gün çok geliştirdik. Mesela, bazan “Telefon Oyunu”muzun içine “İtfaiyeci Oyunu”nu dahil ediyoruz.  Bu oyunda eğer  itfaiyeci Ege olmuşsa:
-Alooo! İtfaiyeci Ege ile mi görüşüyorum?
- Alo. Evet. Ben Ege.
- Afedersiniz, yardımınıza ihtiyacımız var. Kedi ağacın üstünde kalmış. İnemiyor. Sürekli miyavlayarak ağlıyor. Yardımcı olur musunuz lütfen? Adresimiz...
Ya da:
- Aloo, Özgünkent sitesinde yangın çıktı. Uçak itfaiyenizle gelip yangını söndürebilir misiniz?
- Alooo, Amsterdam'da feci bir fırtına oldu. Ağaçlar devrildi, evler yıkıldı insanlara ulaşamıyoruz. Kurtarmamıza yardım edebilir misiniz?

Her çocuk gibi Ege de itfaiyeci olmayı çok seviyor. İstanbul'a geldiğinde birlikte Akasya'daki Kidzania'ya gittik. Bu kez  gerçek itfaiyeci gibi olmayı deneyimledi.  Ege’nin mutlu halini seyretmek bana iyi geldi:)
  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder