18 Ocak 2018 Perşembe

Babanne'nin Deney Ön Hazırlığı:)


Kuzenim Tülay, çok kıymetli bir Kimya profesördür. Şairin "Yaşamayı ciddiye alacaksın" diye başladığı şiirinde sözünü ettiği, beyaz gömleğiyle bir laborutuvarda, hem de yüzünü bile görmediği insanlar için, hem de hiç kimse onu buna zorlamamışken, hem de en güzel en gerçek şeyin yaşamak olduğunu bildiği halde,  ömrünün  büyük bir kısmını insanlık için sarf etmiş biridir. 

Tamam ama...  Aynı zamanda, benim teyzemin kızıdır. Tüm samimiyetimle:
- Tülaycım, Ege ile yapabileceğim bazı deneyler öğretir misin bana? dedim.
Yeminle lafımı ikiletmedi. İşte şimdi anlatacağım "mürekkep deneyi"nin tarifini verdi. Gerekli olanlar:
- İki adet su dolu bardak
- Renkli mürekkep

Ege  yanımda değil. Bir süre daha bir araya gelemeyeceğiz. Kendi kendime denemeye, Ege geldiğinde "mürekkep deneyi"nde deneyimli bir babanne olmaya karar verdim:) Ve denedim. İyi ki denemişim. Çünkü ilk iki sefer beceremedim. Çay bardağı ile denemiştim. Ve çay bardağındaki suya koca bir kaşık mürekkebi boşaltınca,  iki su da kopkoyu oldu. 

Aslında deneyimizin yapılışı şöyleydi...
İki  bardağa, birer çay kaşığı mürekkep damlatacağız. Bir bardağı kaşıkla karıştırırken, diğer bardakta mürekkebin kendiliğinden suya yayılmasını sağlayacağız. 

Sonunda  becerdim. Mürekkebin suyun içinde dans ede ede yayılmasını izledim. Görüntüsü şahaneydi. Büyülendim. Tülay'a hemen fotoğrafları gönderdim. Ege ve Ekin gelene kadar, bir kaç deney tarifi vermesini rica ettim.  "Tamam" dedi. Tülaycım, teşekkür ederim:)




6 yorum:

  1. Babaanneliğe bilimsel bir bakış açısı getirmişsiniz.
    Kuzeniniz Tülay hocaya bu deneyin adını ve anlamını sormak istiyorum??????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuşpa, senden de doktorculuk deneyleri bekliyorum kardeşcim:)
      Tülay'a soralım bakalım deneyin adını ve anlamını...

      Sil
    2. Tülay DurusoyCuma, 19 Ocak, 2018

      “Yayılım Deneyi” diyebiliriz
      Parçacıklar bir ortam içerisinde rastgele hareketler yaparak gezinirler. Mürekkep molekülleri su moleküllerine doğru ilerlerler. Karıştırırsak bu işi hızlandırırız.

      Sil
    3. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederiz Tülay Hocam:)

      Sil
  2. Tülay DurusoyCuma, 19 Ocak, 2018

    Sevgili Vildancığım çok severek yaptığım bir mesleğim var ancak senin yazını okuyunca utanmadım desem yalan olur. Deneyin başarıyla sonuçlanmasına sevindim. Umarım Ege ve Ekin de beğenir. Yaşam ile ilgili küçük dokunuşlarda katkıda bulunabilirsem ne mutlu bana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülaycım, çocuklar hele okul öncesi çocuklar için bir kaç deney yazsam, sadece Ege ve Ekin için değil, bu bloğa denk gelen başka ilgilenenler için de şahane paylaşım olur. Devamını bekliyoruz:) Sağolasın.

      Sil