13 Ocak 2018 Cumartesi

Çocuk Oyunları - Taş Oyunu


Ege ile İstanbul'un en eski parklarından  biri olan  Gülhane Parkı'na gittiğimizde,  muazzam ağaçlarının  arasında  dolaştık. Yedik, içtik, konuştuk.

Elimizde oyuncak yoktu ama ne gam! En büyük oyuncak doğa değil mi? Hemen etrafa baktım. Ağaçların altındaki çakıl taşlarından sekiz tane topladım. Bir kaç tanesini Ege'nin avucunun içine bıraktım. 

-Egecim, bak bunlar çakıl taşları... Minicikler,  ne güzeller değil mi?  Renklerini görüyor musun, bembeyazlar, sanki   bulut gibi. Hatta bu taşların  gizli kokusu bile olabilir, koklasak hissedebilir miyiz ki? Şimdi bu taşları bankın üstüne kule gibi  bırakacağım. En üstten başlayarak tek tek almaya başlayacağız. Ama birini alırken diğer taşları kıpırdatmaya çalışacağız.  Önce sen başla istersen. Taşları hareket etmeden çekerek devam edeceksin. Ne zaman taşlardan birini kıpırdatırsan, sıra bana gelecek. Ben devam edeceğim.  Oynayalım mı bu taş oyunundan, ne dersin? dedim. 

Ege bayıldı bu oyuncaklara! Hemen başladık oynamaya...




6 yorum:

  1. Biz de oynardık. Bir çocuğun gene taşla oynadığını görünce çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  2. Biz çocukken "beş taş" diye bir oyun vardı, nasıl oynandığını hatırlayamadım??????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle oynuyorduk "beş taş"ı Tuşpa, en az iki kişi olmak gerekiyor. Elimize beş taşı alıp yere atıyoruz. Taşlardan bir tanesini hava­ya fırlatıp o düşmeden yerdeki taşlardan birini veya birkaçını toplamak için uğraşıyoruz. Havaya atılan taş yere düşerse yanıyoruz. Oyun sırası ikinci oyuncu­ya geçiyor.

      Taşları önce birer birer, sonra ikişer, üçer ve dörderli toplayabilirsek, sonra baş parmağımız ve işaret parmağımızla yere köprü yapıyoruz. Diğer oyuncunun seçtiği taşa değdirmeden tüm taşları köprünün altından geçirmemiz gerekir.... Aaa! Ben bir ara bu oyunu Ege ile oynayıp yazayım:)

      Sil
    2. Süpeeeer ya, şimdi hatırladım, bir ara çocuklaşalım ve oynayalım beş taşla.....

      Sil